Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?

Login with username, password and session length
+-

Hello Lurker! Remove this ad by logging in.


My favorite knots 3518

Newbie Posts: 47
Re: My favorite knots
« Reply #30 on: August 08, 2017, 04:50:38 PM »
One day I asked my self. "Why knot?" I haven't stopped since.

The variants of the Figure of eight: stopper, bend, loop, sinnet, one way loop.
Clove hitch, doubled, (cleat hitch)
Bowline and variants : Yosemite, double in a bight, cowboy, running.
Tarbuck
Marlin Spike knot
Backhanded hitch
Munter hitch
Sheet bend variants: single, double, slipped, one way,
Alpine Butterfly
Anchor bend
Sheepshank, w/ marlin spike hitches, seized.
Highwayman's hitch
The Prussic (is it a loop or is it a hitch?  I don't care what you call it.  It works.)
Rolling and midshipman's hitch
Timber hitch

I didn't include the trucker's or the truckie hitches, because to me they are a combination of knots. 
Absolutely No Life Club Posts: 11,739 Oxygen and magnesium toghether?! OMg!
Re: My favorite knots
« Reply #31 on: August 08, 2017, 05:01:45 PM »
I know a few knots. Mostly use them for paracord fobs. Don't know their names, though. I have seen some sites and youtube videos about knots. Planning on getting a piece of cord in my desk to practice.


________________________________
It is just a matter of time before they add the word “Syndrome” after my last name.

I don't have OCD, I have OCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ.

Eff the ineffable, scrut the inscrutable.

IYCRTYSWTMTFOT
Hero Member Posts: 553
Re: My favorite knots
« Reply #32 on: August 08, 2017, 05:57:18 PM »
Sheet bend
Truckers
Midshipmans
Cawley
Bowline
Granny :)

Like someone mentioned, once you get the Truckers knot working, it's hard to use anything else.
« Last Edit: August 08, 2017, 05:58:26 PM by pomsbz »
Absolutely No Life Club Posts: 11,956 Plumbers Know Their Crap!!
Re: My favorite knots
« Reply #33 on: August 08, 2017, 06:17:19 PM »
 :think: ummm, ones I can complete? :shrug:
JR

"The-Mad-Plumbarian" The Punisher Of Pipes!!! JR


No Life Club Posts: 3,528
Re: My favorite knots
« Reply #34 on: August 09, 2017, 04:50:04 AM »
These lists would be more useful if grouped by type/purpose/application and also  :worthless:

Hero Member Posts: 673
Re: My favorite knots
« Reply #35 on: August 09, 2017, 08:30:01 AM »
I downloaded a small app on my phone called "Useful Knots"
It contains subsections on Loops, Hitches, Bends, Lashings, Bindings, Friction knots. running loops, stopper knots, rope care knots and other, like the kamikaze knot for rope retrieval, or the handcuff knot for use in sadosmurfochism :facepalm: whenever you need tying someone up... :think:
It's quite good, but practice makes perfect
No Life Club Posts: 1,178
Re: My favorite knots
« Reply #36 on: August 09, 2017, 12:37:58 PM »
Hmm, I don't really have a favourite knot but I must say that the larks head is a really useful knot considering how easy it is. Among the uses I've found it to be perfect for keeping extensions cords organised when not in use.

I downloaded a small app on my phone called "Useful Knots"
It contains subsections on Loops, Hitches, Bends, Lashings, Bindings, Friction knots. running loops, stopper knots, rope care knots and other, like the kamikaze knot for rope retrieval, or the handcuff knot for use in sadosmurfochism :facepalm: whenever you need tying someone up... :think:
It's quite good, but practice makes perfect

I wonder if that handcuff knot is the same I learned in the scouts...

No Life Club Posts: 4,161
Re: My favorite knots
« Reply #37 on: August 09, 2017, 12:39:22 PM »
Hmm, I don't really have a favourite knot but I must say that the larks head is a really useful knot considering how easy it is. Among the uses I've found it to be perfect for keeping extensions cords organised when not in use.

I downloaded a small app on my phone called "Useful Knots"
It contains subsections on Loops, Hitches, Bends, Lashings, Bindings, Friction knots. running loops, stopper knots, rope care knots and other, like the kamikaze knot for rope retrieval, or the handcuff knot for use in sadosmurfochism :facepalm: whenever you need tying someone up... :think:
It's quite good, but practice makes perfect

I wonder if that handcuff knot is the same I learned in the scouts...
Boy did they do some special stuff over there with the scouts! :dwts:
:rofl:

Buy now or regret later
Newbie Posts: 47
Re: My favorite knots
« Reply #38 on: August 09, 2017, 07:00:33 PM »
These lists would be more useful if grouped by type/purpose/application and also  :worthless:

 I will be happy to answer any specific questions I can.   Posting pics & explanations for my whole list would be exhaustive. I'm not going to publish a book and not get paid for it.  I'm not a reference librarian.  You learn knots by doing it yourself.  You can start by doing a image search if you want to know what the knots look like.  If you want to know how to tie it or do your own  research see the links below:

http://notableknotindex.webs.com/knotindex.html

http://legacy.earlham.edu/~peters/knotlink.htm

http://asiteaboutnothing....cr_most-useful-knots.html

http://useknots.com

Of course there is always Youtube. 
« Last Edit: August 09, 2017, 07:21:53 PM by Scorpion Regent »
No Life Club Posts: 3,528
Re: My favorite knots
« Reply #39 on: August 09, 2017, 11:00:59 PM »
I just prefer an overview before getting into specifics.

Absolutely No Life Club Posts: 5,848 Hook enthusiast
Re: My favorite knots
« Reply #40 on: August 10, 2017, 12:19:08 AM »
Hmm, I don't really have a favourite knot but I must say that the larks head is a really useful knot considering how easy it is. Among the uses I've found it to be perfect for keeping extensions cords organised when not in use.

I downloaded a small app on my phone called "Useful Knots"
It contains subsections on Loops, Hitches, Bends, Lashings, Bindings, Friction knots. running loops, stopper knots, rope care knots and other, like the kamikaze knot for rope retrieval, or the handcuff knot for use in sadosmurfochism :facepalm: whenever you need tying someone up... :think:
It's quite good, but practice makes perfect

I wonder if that handcuff knot is the same I learned in the scouts...
Boy did they do some special stuff over there with the scouts! :dwts:
:rofl:
Suddenly Irish scouts were rather boring...
Which scout organization? You have several in Sweden.
Also I'm assuming Boys 'n Girls allowed.  :ahhh
« Last Edit: August 10, 2017, 12:21:40 AM by Pablo O'Brien »

Hooked, like everyone else. ;)

All hail the hook!

Small knives can do what big knives do, just slower.

My 30 day pen challenge! Pretty(?) Pictures inside:
Official 30 Day Pen Challenge!
No Life Club Posts: 3,528
Re: My favorite knots
« Reply #41 on: August 10, 2017, 12:20:54 AM »
Hmm, I don't really have a favourite knot but I must say that the larks head is a really useful knot considering how easy it is. Among the uses I've found it to be perfect for keeping extensions cords organised when not in use.

I downloaded a small app on my phone called "Useful Knots"
It contains subsections on Loops, Hitches, Bends, Lashings, Bindings, Friction knots. running loops, stopper knots, rope care knots and other, like the kamikaze knot for rope retrieval, or the handcuff knot for use in sadosmurfochism :facepalm: whenever you need tying someone up... :think:
It's quite good, but practice makes perfect

I wonder if that handcuff knot is the same I learned in the scouts...
Boy did they do some special stuff over there with the scouts! :dwts:
:rofl:
Suddenly Irish scouts were rather boring...
Well, you have plenty of Catholic Priests there so same sorta thing.

No Life Club Posts: 4,161
Re: My favorite knots
« Reply #42 on: August 10, 2017, 12:23:24 AM »
Hmm, I don't really have a favourite knot but I must say that the larks head is a really useful knot considering how easy it is. Among the uses I've found it to be perfect for keeping extensions cords organised when not in use.

I downloaded a small app on my phone called "Useful Knots"
It contains subsections on Loops, Hitches, Bends, Lashings, Bindings, Friction knots. running loops, stopper knots, rope care knots and other, like the kamikaze knot for rope retrieval, or the handcuff knot for use in sadosmurfochism :facepalm: whenever you need tying someone up... :think:
It's quite good, but practice makes perfect

I wonder if that handcuff knot is the same I learned in the scouts...
Boy did they do some special stuff over there with the scouts! :dwts:
:rofl:
Suddenly Irish scouts were rather boring...
Well, you have plenty of Catholic Priests there so same sorta thing.
:D

They only knot togas though :rofl: :rofl: :rofl:

:cheers:

Buy now or regret later
Absolutely No Life Club Posts: 5,848 Hook enthusiast
Re: My favorite knots
« Reply #43 on: August 10, 2017, 12:26:50 AM »
Hmm, I don't really have a favourite knot but I must say that the larks head is a really useful knot considering how easy it is. Among the uses I've found it to be perfect for keeping extensions cords organised when not in use.

I downloaded a small app on my phone called "Useful Knots"
It contains subsections on Loops, Hitches, Bends, Lashings, Bindings, Friction knots. running loops, stopper knots, rope care knots and other, like the kamikaze knot for rope retrieval, or the handcuff knot for use in sadosmurfochism :facepalm: whenever you need tying someone up... :think:
It's quite good, but practice makes perfect

I wonder if that handcuff knot is the same I learned in the scouts...
Boy did they do some special stuff over there with the scouts! :dwts:
:rofl:
Suddenly Irish scouts were rather boring...
Well, you have plenty of Catholic Priests there so same sorta thing.
:D

They only knot togas though :rofl: :rofl: :rofl:

:cheers:
We're never gonna live those priests down, are we?  :facepalm:
Shoulda banished them all when we had the chance....

Hooked, like everyone else. ;)

All hail the hook!

Small knives can do what big knives do, just slower.

My 30 day pen challenge! Pretty(?) Pictures inside:
Official 30 Day Pen Challenge!
Hero Member Posts: 673
Re: My favorite knots
« Reply #44 on: August 10, 2017, 08:56:52 AM »
Why knot?
Why not knot?
Knotting is not something you should not think about.
If you're not knotting, get knotted
Absolutely No Life Club Posts: 5,848 Hook enthusiast
Re: My favorite knots
« Reply #45 on: August 10, 2017, 08:59:20 AM »
Up knot creek without a knot

Hooked, like everyone else. ;)

All hail the hook!

Small knives can do what big knives do, just slower.

My 30 day pen challenge! Pretty(?) Pictures inside:
Official 30 Day Pen Challenge!
No Life Club Posts: 1,178
Re: My favorite knots
« Reply #46 on: August 10, 2017, 10:27:35 AM »
Hmm, I don't really have a favourite knot but I must say that the larks head is a really useful knot considering how easy it is. Among the uses I've found it to be perfect for keeping extensions cords organised when not in use.

I downloaded a small app on my phone called "Useful Knots"
It contains subsections on Loops, Hitches, Bends, Lashings, Bindings, Friction knots. running loops, stopper knots, rope care knots and other, like the kamikaze knot for rope retrieval, or the handcuff knot for use in sadosmurfochism :facepalm: whenever you need tying someone up... :think:
It's quite good, but practice makes perfect

I wonder if that handcuff knot is the same I learned in the scouts...
Boy did they do some special stuff over there with the scouts! :dwts:
:rofl:
Suddenly Irish scouts were rather boring...
Which scout organization? You have several in Sweden.
Also I'm assuming Boys 'n Girls allowed.  :ahhh

My troop was with the main Swedish Scouting organisation, or at least it is now, it was many years since I left. Too many in fact fro there to have been any problems with the mixed gender part tbh although I hear rumours that they tent to hand out condoms at larger camps.

It should be noted that the hand cuff knot in question is very simple and might possibly have been found by accident.


I think I made it slightly wrong here, the two ends should probably not both come out from the middle loop like that but oh well. (in fact Wikipedia shows it being tied with the two ends crossing each other, I guess to lock the lines better).
Newbie Posts: 47
Re: My favorite knots
« Reply #47 on: August 10, 2017, 06:07:49 PM »
I want to learn a few knots a week.



It's been 9 months what have you learned since December?
Absolutely No Life Club Posts: 5,848 Hook enthusiast
Re: My favorite knots
« Reply #48 on: August 10, 2017, 07:08:20 PM »
Hmm, I don't really have a favourite knot but I must say that the larks head is a really useful knot considering how easy it is. Among the uses I've found it to be perfect for keeping extensions cords organised when not in use.

I downloaded a small app on my phone called "Useful Knots"
It contains subsections on Loops, Hitches, Bends, Lashings, Bindings, Friction knots. running loops, stopper knots, rope care knots and other, like the kamikaze knot for rope retrieval, or the handcuff knot for use in sadosmurfochism :facepalm: whenever you need tying someone up... :think:
It's quite good, but practice makes perfect

I wonder if that handcuff knot is the same I learned in the scouts...
Boy did they do some special stuff over there with the scouts! :dwts:
:rofl:
Suddenly Irish scouts were rather boring...
Which scout organization? You have several in Sweden.
Also I'm assuming Boys 'n Girls allowed.  :ahhh

My troop was with the main Swedish Scouting organisation, or at least it is now, it was many years since I left. Too many in fact fro there to have been any problems with the mixed gender part tbh although I hear rumours that they tent to hand out condoms at larger camps.

It should be noted that the hand cuff knot in question is very simple and might possibly have been found by accident.
(Image removed from quote.)

I think I made it slightly wrong here, the two ends should probably not both come out from the middle loop like that but oh well. (in fact Wikipedia shows it being tied with the two ends crossing each other, I guess to lock the lines better).
Wow... I would have liked the swedish scouts.  :rofl:

Hooked, like everyone else. ;)

All hail the hook!

Small knives can do what big knives do, just slower.

My 30 day pen challenge! Pretty(?) Pictures inside:
Official 30 Day Pen Challenge!
No Life Club Posts: 3,528
Re: My favorite knots
« Reply #49 on: August 10, 2017, 11:14:56 PM »
I want to learn a few knots a week.



It's been 9 months what have you learned since December?

More like 20 months.  :pok:

Newbie Posts: 47
Re: My favorite knots
« Reply #50 on: August 10, 2017, 11:19:07 PM »
I want to learn a few knots a week.



It's been 9 months what have you learned since December?

More like 20 months.  :pok:
You caught me leading with my chin.

 

Operational Funds

Keep the Unworkable working! Donate with PayPal!
December Goal: $275.00
Due Date: Dec 31
Total Receipts: $190.00
PayPal Fees: $10.79
Net Balance: $179.21
Below Goal: $95.79
Site Currency: USD
65% 
December Donations

Community Links

Powered by EzPortal
© 2017 Defender Web & Tool