Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?

Login with username, password and session length
+-

Hello Lurker! Remove this ad by logging in.


Help of the Sages 2414

Global Moderator Absolute Zombie Club Posts: 29,161
Re: Help of the Sages
« Reply #30 on: July 13, 2018, 04:09:17 PM »
I'll second Exeter's recommendation: Rebar + bit adapter + bit set is a nice package and pocket carries well.   :multi:


Hey, that was my recommendation first    :twak:



 :D
Global Moderator Absolute Zombie Club Posts: 29,161
Re: Help of the Sages
« Reply #31 on: July 13, 2018, 04:10:09 PM »
Oh and


                                       
Hero Member Posts: 620
Re: Help of the Sages
« Reply #32 on: July 13, 2018, 04:20:45 PM »
I'll second Exeter's recommendation: Rebar + bit adapter + bit set is a nice package and pocket carries well.   :multi:


Hey, that was my recommendation first    :twak:



 :D

Indeed it was!

But the most important thing is that great minds think alike, don't we? Rebar for FTW!  :cheers:

333 - The number of the Bee!
...and shout at the Bevel!
Absolutely No Life Club Posts: 5,866

Nix us

******* * *
Re: Help of the Sages
« Reply #33 on: July 13, 2018, 04:44:09 PM »
Sorry for the missing attribution of original recommendation there, Steve.

But I wasn't agreeing with you, I was agreeing with Exeter.


Global Moderator Absolute Zombie Club Posts: 29,161
Re: Help of the Sages
« Reply #34 on: July 13, 2018, 04:46:47 PM »
 :rofl:



Absolutely No Life Club Posts: 5,866

Nix us

******* * *
Re: Help of the Sages
« Reply #35 on: July 13, 2018, 04:51:15 PM »
Zombie Apprentice Posts: 15,800 Oxygen and magnesium toghether?! OMg!
Re: Help of the Sages
« Reply #36 on: July 13, 2018, 04:59:45 PM »
I'll second Exeter's recommendation: Rebar + bit adapter + bit set is a nice package and pocket carries well.   :multi:


Hey, that was my recommendation first    :twak:



 :D

Indeed it was!

But the most important thing is that great minds think alike, don't we? Rebar for FTW!  :cheers:

Wow! Look at you, posting just for posting.

 :tu: :tu:

Well done, grasshopper!

 :D :D :D :D

________________________________
It is just a matter of time before they add the word “Syndrome” after my last name.

I don't have OCD, I have OCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ.

Eff the ineffable, scrut the inscrutable.

IYCRTYSWTMTFOT

Zombie Apprentice Posts: 15,800 Oxygen and magnesium toghether?! OMg!
Re: Help of the Sages
« Reply #37 on: July 13, 2018, 05:00:21 PM »
Sorry for the missing attribution of original recommendation there, Steve.

But I wasn't agreeing with you, I was agreeing with Exeter.


(Image removed from quote.)

How can you agree with a noob?!

 :twak: :twak: :twak: :twak:

________________________________
It is just a matter of time before they add the word “Syndrome” after my last name.

I don't have OCD, I have OCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ.

Eff the ineffable, scrut the inscrutable.

IYCRTYSWTMTFOT

Hero Member Posts: 620
Re: Help of the Sages
« Reply #38 on: July 13, 2018, 05:04:14 PM »
I'll second Exeter's recommendation: Rebar + bit adapter + bit set is a nice package and pocket carries well.   :multi:


Hey, that was my recommendation first    :twak:



 :D

Indeed it was!

But the most important thing is that great minds think alike, don't we? Rebar for FTW!  :cheers:

Wow! Look at you, posting just for posting.

 :tu: :tu:

Well done, grasshopper!

 :D :D :D :D

Awww, they grow up so fast..., right?  ;)

333 - The number of the Bee!
...and shout at the Bevel!
Zombie Apprentice Posts: 10,572
Re: Help of the Sages
« Reply #39 on: July 13, 2018, 05:04:45 PM »
 :rofl: :rofl: :rofl: :like:

fail to prepare prepare to fail
Global Moderator Absolute Zombie Club Posts: 29,161
Global Moderator Absolute Zombie Club Posts: 29,161
Re: Help of the Sages
« Reply #41 on: July 13, 2018, 05:12:37 PM »
Another classic MTO thread derailment   :D
Absolutely No Life Club Posts: 5,866

Nix us

******* * *
Re: Help of the Sages
« Reply #42 on: July 13, 2018, 05:20:10 PM »
Who? Us?

 :multi:

Besides, once we decided Raven needed a Rebar, there wasn't anywhere for this thread to go, other than....

Zombie Apprentice Posts: 15,800 Oxygen and magnesium toghether?! OMg!
Re: Help of the Sages
« Reply #43 on: July 13, 2018, 05:24:25 PM »
Who? Us?

 :multi:

Besides, once we decided Raven needed a Rebar, there wasn't anywhere for this thread to go, other than....

(Image removed from quote.)


________________________________
It is just a matter of time before they add the word “Syndrome” after my last name.

I don't have OCD, I have OCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ.

Eff the ineffable, scrut the inscrutable.

IYCRTYSWTMTFOT

Zombie Apprentice Posts: 10,572
Re: Help of the Sages
« Reply #44 on: July 13, 2018, 05:30:16 PM »
 :popcorn: :D

fail to prepare prepare to fail
Absolutely No Life Club Posts: 6,156 Cats have pocket knives of their own
Re: Help of the Sages
« Reply #45 on: July 13, 2018, 05:42:00 PM »
Who? Us?

 :multi:

Besides, once we decided Raven needed a Rebar, there wasn't anywhere for this thread to go, other than....

(Image removed from quote.)

Meh... If it's going to be a Rebar plus extra bit holder, the OP might get a Spirit and the excellent L-wrench just as well. Coupled with an extension (or even a bit ratchet like the one from Vic) it works great  :tu:

The Spirit ain't easy to mod though.

@The Raven, first of all welcome to the forums  :drink:

Then, about that lack of SAK goodness in your life... you really, really need to address that asap   :ahhh  :D Vic scissors are simply fantastic and I think a Huntsman and Pioneer (or Rancher) combo should be a good start   :salute:

Omnia vincit amor. Vae victis.
Zombie Apprentice Posts: 15,800 Oxygen and magnesium toghether?! OMg!
Re: Help of the Sages
« Reply #46 on: July 13, 2018, 05:46:59 PM »
The Spirit or even the SwissTool are heavier then a Wave.

Maybe a LM is the way to go here?...

 :think: :think:

________________________________
It is just a matter of time before they add the word “Syndrome” after my last name.

I don't have OCD, I have OCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ.

Eff the ineffable, scrut the inscrutable.

IYCRTYSWTMTFOT

Hero Member Posts: 620
Re: Help of the Sages
« Reply #47 on: July 13, 2018, 05:47:59 PM »
Sorry for the missing attribution of original recommendation there, Steve.

But I wasn't agreeing with you, I was agreeing with Exeter.


(Image removed from quote.)

How can you agree with a noob?!

 :twak: :twak: :twak: :twak:

Heeeey! I just noticed this now. Noob you say? I'm not a noob, I'm a sage, just look at the title, it says so there!  :rofl:

333 - The number of the Bee!
...and shout at the Bevel!
Hero Member Posts: 620
Re: Help of the Sages
« Reply #48 on: July 13, 2018, 05:49:19 PM »
The Spirit or even the SwissTool are heavier then a Wave.

Maybe a LM is the way to go here?...

 :think: :think:

...and way more expensive as well if we're talking about the Rebar.

333 - The number of the Bee!
...and shout at the Bevel!
Zombie Apprentice Posts: 15,800 Oxygen and magnesium toghether?! OMg!
Re: Help of the Sages
« Reply #49 on: July 13, 2018, 05:50:26 PM »
Sorry for the missing attribution of original recommendation there, Steve.

But I wasn't agreeing with you, I was agreeing with Exeter.


(Image removed from quote.)

How can you agree with a noob?!

 :twak: :twak: :twak: :twak:

Heeeey! I just noticed this now. Noob you say? I'm not a noob, I'm a sage, just look at the title, it says so there!  :rofl:

Sorry... You're my Hero, now!

:dd:  :D :D

________________________________
It is just a matter of time before they add the word “Syndrome” after my last name.

I don't have OCD, I have OCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ.

Eff the ineffable, scrut the inscrutable.

IYCRTYSWTMTFOT

Hero Member Posts: 620
Re: Help of the Sages
« Reply #50 on: July 13, 2018, 05:52:23 PM »
Sorry for the missing attribution of original recommendation there, Steve.

But I wasn't agreeing with you, I was agreeing with Exeter.


(Image removed from quote.)

How can you agree with a noob?!

 :twak: :twak: :twak: :twak:

Heeeey! I just noticed this now. Noob you say? I'm not a noob, I'm a sage, just look at the title, it says so there!  :rofl:

Sorry... You're my Hero, now!

:dd:  :D :D

There, that's more like it!

 ;)

333 - The number of the Bee!
...and shout at the Bevel!
Global Moderator Absolute Zombie Club Posts: 29,161
Re: Help of the Sages
« Reply #51 on: July 13, 2018, 05:54:14 PM »
Sorry for the missing attribution of original recommendation there, Steve.

But I wasn't agreeing with you, I was agreeing with Exeter.


(Image removed from quote.)

How can you agree with a noob?!

 :twak: :twak: :twak: :twak:

Heeeey! I just noticed this now. Noob you say? I'm not a noob, I'm a sage, just look at the title, it says so there!  :rofl:

Sorry... You're my Hero, now!

:dd:  :D :D


That's what she did not say   :P
Absolutely No Life Club Posts: 6,156 Cats have pocket knives of their own
Re: Help of the Sages
« Reply #52 on: July 13, 2018, 05:54:54 PM »
The Spirit or even the SwissTool are heavier then a Wave.

Maybe a LM is the way to go here?...

 :think: :think:

Edit: Just for OCD sake, the Swisstool is heavier that the Spirit.

A SAK is needed immediately methinks  :climber:
« Last Edit: July 13, 2018, 05:56:59 PM by firiki »

Omnia vincit amor. Vae victis.
Zombie Apprentice Posts: 15,800 Oxygen and magnesium toghether?! OMg!
Re: Help of the Sages
« Reply #53 on: July 13, 2018, 05:55:15 PM »
Oh men, we created a monster! We couldn't have him post anything, no matter how hard we tried.

Now, he doesn't shut up!

 :facepalm:

________________________________
It is just a matter of time before they add the word “Syndrome” after my last name.

I don't have OCD, I have OCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ.

Eff the ineffable, scrut the inscrutable.

IYCRTYSWTMTFOT

Zombie Apprentice Posts: 15,800 Oxygen and magnesium toghether?! OMg!
Re: Help of the Sages
« Reply #54 on: July 13, 2018, 05:56:05 PM »
The Spirit or even the SwissTool are heavier then a Wave.

Maybe a LM is the way to go here?...

 :think: :think:

A SAK is needed immediately methinks  :climber:

I SAKon that motion!

 :tu: :tu:

________________________________
It is just a matter of time before they add the word “Syndrome” after my last name.

I don't have OCD, I have OCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ.

Eff the ineffable, scrut the inscrutable.

IYCRTYSWTMTFOT

Hero Member Posts: 620
Re: Help of the Sages
« Reply #55 on: July 13, 2018, 06:02:17 PM »
Oh men, we created a monster! We couldn't have him post anything, no matter how hard we tried.

Now, he doesn't shut up!

 :facepalm:

As the sages say: be careful what you wish for!  :whistle:

333 - The number of the Bee!
...and shout at the Bevel!
Zombie Apprentice Posts: 15,800 Oxygen and magnesium toghether?! OMg!
Re: Help of the Sages
« Reply #56 on: July 13, 2018, 06:04:21 PM »
Oh men, we created a monster! We couldn't have him post anything, no matter how hard we tried.

Now, he doesn't shut up!

 :facepalm:

As the sages say: be careful what you wish for!  :whistle:

Quit it! You're making me hungary!

 :rant: :rant: :rant: :rant:

________________________________
It is just a matter of time before they add the word “Syndrome” after my last name.

I don't have OCD, I have OCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ.

Eff the ineffable, scrut the inscrutable.

IYCRTYSWTMTFOT

Hero Member Posts: 620
Re: Help of the Sages
« Reply #57 on: July 13, 2018, 06:09:23 PM »
Oh men, we created a monster! We couldn't have him post anything, no matter how hard we tried.

Now, he doesn't shut up!

 :facepalm:

As the sages say: be careful what you wish for!  :whistle:

Quit it! You're making me hungary!

 :rant: :rant: :rant: :rant:

Port whine... Have a glass and chill!  :drink:

333 - The number of the Bee!
...and shout at the Bevel!
Absolutely No Life Club Posts: 6,156 Cats have pocket knives of their own
Re: Help of the Sages
« Reply #58 on: July 13, 2018, 06:11:08 PM »
The Spirit or even the SwissTool are heavier then a Wave.

Maybe a LM is the way to go here?...

 :think: :think:

A SAK is needed immediately methinks  :climber:

I SAKon that motion!

 :tu: :tu:

I hope I don't get banned for that but...

Show content
you know it... 
Show content
that's what she said

Omnia vincit amor. Vae victis.
Hero Member Posts: 529
Re: Help of the Sages
« Reply #59 on: July 13, 2018, 08:57:41 PM »
It depends also your price range, if it goes cheaper line then SAK, if middle pricing then prefer LM and if theres no price range go with Swisstool

Only Tools Matters


 

Operational Funds

Keep the Unworkable working! Donate with PayPal!
August Goal: $275.00
Due Date: Aug 31
Total Receipts: $26.00
PayPal Fees: $1.88
Net Balance: $24.12
Below Goal: $250.88
Site Currency: USD
 9%
August Donations

Community Links

Powered by EzPortal
© 2017 Defender Web & Tool