Multitool.org Forum
 
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?

Login with username, password and session length
+-

Hello Lurker! Remove this ad and much more by logging in.


Posting photos 1070

Jr. Member Posts: 76
Posting photos
« on: January 23, 2017, 12:58:43 AM »
How can I make my photos from my photo library fit in order to post?

USE YOUR TOOLS DON'T BE A TOOL!!
Global Moderator He Who Has The Most Nuts, Wins! Posts: 57,097
Re: Posting photos
« Reply #1 on: January 23, 2017, 01:15:24 AM »
Host them on imgur or flickr then paste the codes on here.

Love your profile pic BTW   :tu:
« Last Edit: January 23, 2017, 01:16:27 AM by SteveC »
Jr. Member Posts: 76
Re: Posting photos
« Reply #2 on: January 23, 2017, 02:39:47 AM »
Host them on imgur or flickr then paste the codes on here.

Love your profile pic BTW   :tu:
Thank you SteveC for your help!
And thanks for the props on the profile pic!(~);}

USE YOUR TOOLS DON'T BE A TOOL!!
Global Moderator Just Bananas Posts: 71,015
Re: Posting photos
« Reply #3 on: January 23, 2017, 02:45:28 AM »
Host them on imgur or flickr then paste the codes on here.

Love your profile pic BTW   :tu:
Thank you SteveC for your help!
And thanks for the props on the profile pic!(~);}

I second Steve suggestion :tu: He uses Imgur and I use Flickr and both of them seem to have great service :cheers: :cheers:

If you want to post straight to the forum you can go into MS Paint and resize images down to a size that will fit though :tu:
Jr. Member Posts: 76
Re: Posting photos
« Reply #4 on: January 23, 2017, 03:56:18 AM »
Thank you as well Pancho! You guys have been awesome!!


Sent from my iPhone using Tapatalk

USE YOUR TOOLS DON'T BE A TOOL!!
Newbie Posts: 15
Re: Posting photos
« Reply #5 on: January 27, 2017, 06:07:15 PM »
Host them on imgur or flickr then paste the codes on here.

Love your profile pic BTW   :tu:
Thank you SteveC for your help!
And thanks for the props on the profile pic!(~);}

I second Steve suggestion :tu: He uses Imgur and I use Flickr and both of them seem to have great service :cheers: :cheers:

If you want to post straight to the forum you can go into MS Paint and resize images down to a size that will fit though :tu:

 :2tu:
Point Of No Return Posts: 32,582 Plumbers Know Their Crap!!
Re: Posting photos
« Reply #6 on: October 29, 2020, 06:21:25 PM »
BUMP
I've been doing it for some time, I had an iPad and the pics won't fit in the four attachments below, so I would have to take a screen shot of the pic smaller then crop it to make it fit.. But I just got a new tablet and the camera is 10x crappier so I figured it would work right off the pic but didn't, then I did the same and screenshot it which is a pain but it still didn't work, won't fit.. To top it off it was so crappy, so I need a way to post and not one to takes 15 steps??
JR

"The-Mad-Plumbarian" The Punisher Of Pipes!!! JR
As I sit on my Crapper Throne in the Water Closet and explode in the Commode, I think with my Head, that my flush will always beat John’s or Jerry’s pair! But Jack’s ran for the Reading Room and tripped on a Can and bowed to the Porcelain God!
Global Moderator Just Bananas Posts: 71,015
Re: Posting photos
« Reply #7 on: November 30, 2020, 01:26:14 AM »
Not sure how to help you with this on anything Apple unfortunately  :dunno: Hope you can get it figured out :salute: if it is Android then you can use the Photo and Picture Resizer app from the Google Playstore :cheers:
Zombie Apprentice Posts: 15,126 Yoo-hoo, big summer blowout!
Re: Posting photos
« Reply #8 on: November 30, 2020, 01:47:58 AM »
BUMP
I've been doing it for some time, I had an iPad and the pics won't fit in the four attachments below, so I would have to take a screen shot of the pic smaller then crop it to make it fit.. But I just got a new tablet and the camera is 10x crappier so I figured it would work right off the pic but didn't, then I did the same and screenshot it which is a pain but it still didn't work, won't fit.. To top it off it was so crappy, so I need a way to post and not one to takes 15 steps??
JR

Check if the camera settings allow taking smaller pictures to start with. :think:
And if the camera saves them as PNG, that takes up more space than JPG. So it should always be on JPG for small internet pics.  :tu:

If the pictures are in JPG format and are low resolution, but still too big, image resizer apps and websites on the internet can finish the job.

Hooked, like everyone else. ;)

All hail the hook!
Absolute Zombie Club Posts: 21,389 Oxygen and magnesium toghether?! OMg!
Re: Posting photos
« Reply #9 on: September 07, 2021, 11:54:48 AM »
Check if the camera settings allow taking smaller pictures to start with. :think:
And if the camera saves them as PNG, that takes up more space than JPG. So it should always be on JPG for small internet pics.  :tu:

If the pictures are in JPG format and are low resolution, but still too big, image resizer apps and websites on the internet can finish the job.

Do the resizing in small steps. Once the size is below 512Kb, you can stop.


________________________________
It is just a matter of time before they add the word “Syndrome” after my last name.

I don't have OCD, I have OCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ.

Eff the ineffable, scrut the inscrutable.

IYCRTYSWTMTFOT


 

Donations

Operational Funds

Help us keep the Unworkable working!
Donate with PayPal!
January Goal: $300.00
Due Date: Jan 31
Total Receipts: $36.47
PayPal Fees: $2.50
Net Balance: $33.97
Below Goal: $266.03
Site Currency: USD
 11%
January Donations

Community Links


Powered by EzPortal
SMF 2.0.18 | SMF © 2020, Simple Machines
Page created in 0.066 seconds with 51 queries.
© 2018 Defender Web & Tool