Multitool.org
 
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?

Login with username, password and session length
+-

Hello Lurker! Remove this ad and much more by logging in.


Displaying your pins 221

Absolute Zombie Club Posts: 26,888 Plumbers Know Their Crap!!
Displaying your pins
« on: April 09, 2019, 10:07:35 PM »
I know some of us like our pins from some manufactures, some you wear to show your support, but what do you do with those other ones, are they just laying around, or do you just throw them in a box?

    Well, while talking with Wspeed, an idea just popped in my head and said I gotta try it, I’m sure there’s something out there, I’d like to get one of those fancy Velcro sheets that you can hang on the wall and put all your patches on, that would be nice, but here’s what I did, the things you’ll need,

1, a frame,
2, a piece of cardboard, and
3, a piece of felt, and that’s it,

But kinda very simple, just take out the glass, cut a piece of cardboard to size, put the felt over the cardboard, then close in the back, then you got a fancy little setup to display your pins!
Here’s a few pics,,
JR

"The-Mad-Plumbarian" The Punisher Of Pipes!!! JR
Zombie Apprentice Posts: 17,515 I'm not a pessimist, I'm an experienced optimist!
Re: Displaying your pins
« Reply #1 on: April 09, 2019, 10:18:49 PM »
I have three. A MTO one which is fastened to a gilet, a Help for Heroes one that's on the collar of my waxed jacket, and a 30th Anniversary Leatherman one, which isn't doing anything at the moment.



The cantankerous but occasionally useful member, formally known as 50ft-trad
Just Bananas Posts: 72,137
Re: Displaying your pins
« Reply #2 on: April 09, 2019, 10:20:15 PM »
Good job JR  :like: :tu:

fail to prepare prepare to fail
Just Bananas Posts: 72,137
Re: Displaying your pins
« Reply #3 on: April 09, 2019, 10:23:17 PM »
Here are my pin badges on the inside the lid of my knives storage box  :tu:
Not the best pics but I haven’t got much light at the moment

fail to prepare prepare to fail
Absolute Zombie Club Posts: 26,888 Plumbers Know Their Crap!!
Re: Displaying your pins
« Reply #4 on: April 09, 2019, 10:24:57 PM »
Nice!
JR

"The-Mad-Plumbarian" The Punisher Of Pipes!!! JR
No Life Club Posts: 3,950
Re: Displaying your pins
« Reply #5 on: April 09, 2019, 10:30:25 PM »
Cute

Sent from my ANE-LX2J using Tapatalk

Zombie Apprentice Posts: 13,948
Re: Displaying your pins
« Reply #6 on: April 09, 2019, 10:35:51 PM »
:sa:

Spyderco pins...
Buck pins...
Leatherman pins...


I'm falling behind! :ahhh

Buy now or regret later
Zombie Apprentice Posts: 18,563 Armed with camera and not afraid to use it.
Re: Displaying your pins
« Reply #7 on: April 10, 2019, 12:15:30 AM »
I did something similar back in 2008. I bought one of those small shadow boxes and populated it with some pins I didn't want to lose. Here is an old re-post...




A little Leatherman information.

Leatherman series articles
Just Bananas Posts: 72,137
Re: Displaying your pins
« Reply #8 on: April 10, 2019, 02:38:02 PM »
That looks nice Chako  :like: :tu:

fail to prepare prepare to fail
Global Moderator Absolute Zombie Club Posts: 21,493
Re: Displaying your pins
« Reply #9 on: April 10, 2019, 03:02:22 PM »
Very cool display of pins  :salute:.  I have one LM pin that I have no clue how or if I want to display.  I think if I had a few I'd probably be more motivated to show them off.  Might be time to look for some pin  :whistle:

Esse Quam Videri
Just Bananas Posts: 72,137
Re: Displaying your pins
« Reply #10 on: April 10, 2019, 03:08:09 PM »
You should Aloha  :pok: :D

fail to prepare prepare to fail
Absolute Zombie Club Posts: 26,888 Plumbers Know Their Crap!!
Re: Displaying your pins
« Reply #11 on: April 10, 2019, 05:15:08 PM »
Very cool display of pins  :salute:.  I have one LM pin that I have no clue how or if I want to display.  I think if I had a few I'd probably be more motivated to show them off.  Might be time to look for some pin  :whistle:.
Well as you can see I don’t have many, I think I have a sak on my bag, but I do have a few others on my hat, which I might be hanging up shortly.. I just fig it would be cute to make something to display what I did have, yet if I get one of those patch displays to hang next to my workstation then this was pointless..
JR

"The-Mad-Plumbarian" The Punisher Of Pipes!!! JR
Just Bananas Posts: 72,137
Re: Displaying your pins
« Reply #12 on: April 10, 2019, 05:24:15 PM »
I think it would look better having the pins separate from the patches JR


fail to prepare prepare to fail
Absolute Zombie Club Posts: 26,888 Plumbers Know Their Crap!!
Re: Displaying your pins
« Reply #13 on: April 10, 2019, 05:32:32 PM »
Well yeah, the pins would have like a corner of that display thing. But I know you mean like a diff thing all together..
JR

"The-Mad-Plumbarian" The Punisher Of Pipes!!! JR
Just Bananas Posts: 72,137
Re: Displaying your pins
« Reply #14 on: April 10, 2019, 05:52:17 PM »
I just think the patches will make the pins something to be overlooked
Especially if the patches are a lot bigger then the pins
I would hang one of your frames you made on the wall
As well as the patch display  :tu:

fail to prepare prepare to fail
Absolute Zombie Club Posts: 26,888 Plumbers Know Their Crap!!
Re: Displaying your pins
« Reply #15 on: April 10, 2019, 05:55:27 PM »
Yeah, or that other picture thing I posted, then they would match!
JR

"The-Mad-Plumbarian" The Punisher Of Pipes!!! JR
Just Bananas Posts: 72,137
Re: Displaying your pins
« Reply #16 on: April 10, 2019, 05:57:38 PM »
That would look good that way they can still hang next to each other  :tu: :like:

fail to prepare prepare to fail
Absolute Zombie Club Posts: 26,888 Plumbers Know Their Crap!!
Re: Displaying your pins
« Reply #17 on: April 10, 2019, 06:01:12 PM »
Or when you get that absolutely must have pin or patch you can put it on that and stand it wherever, take it with you, or even put on the side of your bed, lol..
JR

"The-Mad-Plumbarian" The Punisher Of Pipes!!! JR
Just Bananas Posts: 72,137
Re: Displaying your pins
« Reply #18 on: April 10, 2019, 06:05:37 PM »
I think they would look good in your work station  :tu:

fail to prepare prepare to fail
Absolute Zombie Club Posts: 26,888 Plumbers Know Their Crap!!
Re: Displaying your pins
« Reply #19 on: April 10, 2019, 06:23:48 PM »
So would I, but that means having to convince the Mrs! :whistle:
JR

"The-Mad-Plumbarian" The Punisher Of Pipes!!! JR
Just Bananas Posts: 72,137
Re: Displaying your pins
« Reply #20 on: April 10, 2019, 06:24:23 PM »
Why is that JR  :think: :tu:

fail to prepare prepare to fail
Absolute Zombie Club Posts: 26,888 Plumbers Know Their Crap!!
Re: Displaying your pins
« Reply #21 on: April 10, 2019, 06:25:32 PM »
Lol :rofl:
Your funny!
JR

"The-Mad-Plumbarian" The Punisher Of Pipes!!! JR
Just Bananas Posts: 72,137
Re: Displaying your pins
« Reply #22 on: April 10, 2019, 06:28:26 PM »
 :2tu:

fail to prepare prepare to fail

 

Donations

Operational Funds

Help us keep the Unworkable working!
Donate with PayPal!
July Goal: $300.00
Due Date: Jul 31
Total Receipts: $20.00
PayPal Fees: $1.35
Net Balance: $18.65
Below Goal: $281.35
Site Currency: USD
 6%
July Donations

Community Links


Powered by EzPortal
SMF 2.0.17 | SMF © 2019, Simple Machines
Page created in 0.041 seconds with 33 queries.
© 2018 Defender Web & Tool